Mokymosi uždaviniai
- Atpažinti Lietuvos valstybę Europos žemėlapyje.
- Paaiškinti, kokia informacija yra žemėlapyje.
- Orientuotis žemėlapyje ir parodyti Lietuvos valstybės ribas, sostinę, didžiausius miestus, ilgiausias upes, didžiausius ežerus, Baltijos jūrą, savo gyvenamąją vietą.
Kokias kompetencijas ugdysimės?
- Pažinimo: skirsime vietovės planą nuo žemėlapio, įvardinsime pagrindinius žemėlapio elementus, suprasime žemėlapio legendą. Ugdysimės gebėjimus orientuotis aplinkoje ir žemėlapyje.
- Komunikavimo: mokysimės įvardyti ir paaiškinti, kokie objektai pažymėti žemėlapyje. Komunikuodami naudosime tikslias sąvokas.
- Kūrybiškumo: naudodami miesto (ar rajono) žemėlapį sukursime teminį žemėlapį (pavyzdžiui, lankytinų vietų, kultūros įstaigų ir pan.), kursime sutartinius ženklus objektams žemėlapyje žymėti.
- Pilietiškumo: analizuodami Lietuvos gamtinį žemėlapį, kaimyninių šalių išsidėstymą, miestus ir kelius šalyje, įvertinsime ir darysime argumentuotas išvadas apie gyvenimo, darbo ir poilsio galimybes mūsų šalyje.
Galimos mokymosi veiklos: kaip įgyvendinsime mokymosi uždavinius?
Siekdami užsibrėžtų tikslų, analizuosime pateiktą medžiagą, demonstracinius objektus, atliksime įvairias užduotis. Tyrinėsime Lietuvos žemėlapį ir vietovės planą. Aiškinsimės, kas vaizduojama žemėlapiuose, plane. Aptarsime, kuo skiriasi vietovės planas nuo žemėlapio. Susipažinsime su žemėlapio elementais, mokysimės suprasti ir skaityti žemėlapiuose pateikiamą informaciją, atpažinti sutartinius ženklus, Lietuvos valstybės ribas, parodyti savo gyvenamąją vietą, Lietuvos sostinę Vilnių, 2–3 didžiausius miestus, ilgiausias upes, didžiausius ežerus, Baltijos jūrą.
Vertinimo ir įsivertinimo kriterijai
Šios veiklos metu:
- Atpažįstu Lietuvą Europos žemėlapyje.
- Paaiškinu, kas yra žemėlapis ir kokia informacija jame gali būti vaizduojama.
- Orientuojuosi žemėlapyje ir parodau Lietuvos valstybės ribas, sostinę Vilnių, ne mažiau kaip 2–3 didžiausius miestus, ilgiausią upę ir didžiausią ežerą, Baltijos jūrą, savo gyvenamąją vietą.