Mokymosi uždaviniai
- Nusakyti, kaip gyveno ir kuo vertėsi Lietuvos žmonės prieš 100 metų.
- Apibūdinti amatus ir įrankius, kurie buvo taikomi artimoje aplinkoje prieš 100 metų.
- Priskirti pagal pateiktus požymius žmonių gyvenimo pokyčius skirtingiems istorijos laikotarpiams.
- Sudėlioti susisiekimo priemonių nuotraukas istorine chronologine seka nuo seniausio iki naujausio.
Kokias kompetencijas ugdysimės?
- Komunikavimo: analizuosime, kaip gyveno ir kuo vertėsi žmonės praeityje.
- Kultūrinę: aptarsime, iš kur kilo tokios tradicijos kaip žvakių liejimas; ką galima pamatyti Dzūkijoje bei kuo ypatingas Arklio muziejus.
- Pažinimo: paaiškinsime, kuo svarbus lietuviui yra arklys ir kuo ypatingas Arklio muziejus. Aptarsime, kokios Dzūkijoje tradicijos išliko ir yra tęsiamos iki šių dienų.
Galimos mokymosi veiklos: kaip įgyvendinsime mokymosi uždavinius?
Analizuosime pateiktą medžiagą, demonstracinius objektus ir atliksime užduotis, įvardysime, kokiais amatais vertėsi Lietuvos žmonės, kaip gyveno namuose, ką naudojo pasišviesti tamsiu paros metu, kuo šildėsi, kaip parsinešdavo vandens, kaip pasigamindavo maisto, kaip keliavo, kuo buvo svarbūs arkliai. Analizuodami vaizdinę medžiagą, informaciją, nurodysime skirtumus tarp gyvenimo prieš 100 metų ir dabarties. Nusakysime, kur galima pamatyti istorinių objektų ir patirti aktyvių veiklų šiuo metu (Dzūkijos nacionalinio parko sodyba-muziejus, Arklio muziejus).
Vertinimo ir įsivertinimo kriterijai
Šios veiklos metu:
- Nusakau, kaip gyveno ir vertėsi Lietuvos žmonės prieš 100 metų.
- Apibūdinu amatus ir įrankius, kuriuos naudojo žmonės prieš 100 metų.
- Teisingai priskiriu pagal pateiktus požymius žmonių gyvenimo pokyčius skirtingiems istorijos laikotarpiams.
- Teisingai sudėlioju susisiekimo priemonių nuotraukas istorine chronologine seka nuo seniausio iki naujausio.