Mokymosi uždaviniai
- Nagrinėti, kas padeda orientuotis vietovėje.
- Nustatyti pagrindines ir tarpines pasaulio kryptis erdvėje, plane, žemėlapyje.
- Paaiškinti, kaip veikia kompasas.
- Nurodyti, kaip būtų galima orientuotis vietovės plane, žemėlapyje, gaublyje nustatant pagrindines pasaulio kryptis.
- Atpažinti situacijas ir jas apibūdinti, kokie gamtos objektai padeda orientuotis dieną ir naktį.
Kokias kompetencijas ugdysimės?
- Pažinimo: išsiaiškinsime, kas padeda orientuotis vietovėje, kokios yra pagrindinės ir tarpinės pasaulio kryptys, kokios kompaso dalys ir kaip jis veikia, atpažinsime pasaulio kryptis erdvėje, plane, žemėlapyje, gaublyje, išsiaiškinsime, kaip neturint kompaso orientuotis vietovėje padeda gamtos objektai. Įsivertinsime savo mokymąsi, pasiektus rezultatus.
- Komunikavimo: nurodysime plane, žemėlapyje, gaublyje pasaulio kryptis, apibūdinsime, kaip gamtos objektai padeda nustatyti pasaulio kryptis. Aiškinsimės, kuria pasaulio kryptimi yra objektai pateiktame plane, žemėlapyje, gaublyje, ieškosime objektų pagal nurodytas pasaulio kryptis.
- Kūrybiškumo: sukursime savo mokyklos ar kiemo planą, nurodysime pasaulio kryptis ir pažymėsime ten esančius objektus.
Galimos mokymosi veiklos: kaip įgyvendinsime mokymosi uždavinius?
Siekdami įgyvendinti mokymosi uždavinius, analizuosime pateiktą medžiagą, demonstracinius objektus, atliksime įvairias užduotis. Susipažinsime, kas padeda orientuotis aplinkoje, su pagrindinėmis ir papildomomis pasaulio kryptimis, kompasu, išsiaiškinsime, kaip jis veikia, aptarsime, kaip nustatyti pasaulio kryptis plane, žemėlapyje, gaublyje. Aiškinsimės, kaip orientuotis vietovėje pagal gamtos objektus. Nagrinėsime, parengsime savo mokyklos ar kiemo planą, nurodysime pastato sienų atžvilgiu pasaulio šalių kryptis ir pažymėsime ten esančius objektus.
Vertinimo ir įsivertinimo kriterijai
Šios veiklos metu:
- Apibūdinu, kas padeda orientuotis vietovėje.
- Paaiškinu, kaip nustatyti pagrindines ir tarpines pasaulio kryptis erdvėje, plane, žemėlapyje, kaip veikia kompasas, kaip juo naudotis.
- Nurodau 3–4 vietovės požymius, pagal kuriuos galima orientuotis aplinkoje dieną ir naktį.
- Atpažįstu situacijas ir jas apibūdinu, kokie gamtos objektai padeda orientuotis dieną ir naktį.