Spustelėk aktyvias ikonėles ir sužinok, kas yra virtuali aplinka.
Internetas yra didžiausia pasaulyje kompiuterių tinklų sistema, kurioje galima jaustis taip, lyg būtumėte tikrame pasaulyje.
Virtuali erdvė leidžia žmonėms bendrauti, rasti ir paskelbti informaciją, kurti ir atlikti kitus veiksmus taip, tarsi jie būtų tikrame pasaulyje.
Virtuali erdvė yra naudinga, nes leidžia keliauti ir patirti dalykus, kurių realiame gyvenime galbūt negalėtume. Tai yra smagu. Taip pat tai naudinga, nes galima mokytis naujų dalykų ir plėsti savo vaizduotę, dalintis savo informacija ir gauti kitų žmonių sukurtą informaciją.
Spustelėk paveikslėlius ir sužinok, ką galima daryti virtualioje aplinkoje.
Galite būti superherojumi, lenktynininku, tyrinėti senovės civilizacijas, dėlioti detales, jungti žodžius ir kt.
Galite aplankyti muziejus, mokytis apie gyvūnus, skaičiuoti ir netgi pamatyti, kaip atrodo senovinė pilis. Galima be ribų kurti ir eksperimentuoti, prisijungti į pamoką klasėje, atlikti skaitmenines užduotis, parašyti žinutę mokytojai, pasitikrinti, kas užduota, atlikti projektą ar pan.
Kai kurios programos leidžia piešti, statyti pastatus, kurti muziką ir net konstruoti.
Žaidimai – mėgstamiausia vaikų veikla. Labai smagu žaisti įvairiausius žaidimus su draugais kieme, sporto žaidimus, stalo žaidimus ir kt.
Virtualioje erdvėje vaikai taip pat labiausiai nori žaisti žaidimus. Kaip ir realiame gyvenime, taip ir virtualioje erdvėje žaidimai gali būti labai skirtingi. Renkantis, kokį žaidimą žaisti, labai svarbu pagalvoti, kokią prasmę turi žaidimas, ko jis moko, kuo yra naudingas, ar skirtas vaikams.
Spustelėk aktyvias ikonėles ir sužinok daugiau apie žaidimus.
Žaidimai gali leisti smagiai mokytis naujų dalykų ir kurti; padėti palaikyti ryšį su draugais arba rasti naujų.
Žaidimai gali būti ir beprasmiai ar net žalingi. Juos žaidžiant nereikia galvoti, verčiama varžytis su kitais, skatinamos patyčios, kyla daug nerimo ir neigiamų emocijų.
Svarbu prisiminti, kad laikas, praleidžiamas prie ekrano, turi būti prasmingas. Taip pat svarbu dėl žaidimo pasirinkimo pasitarti ne tik su draugu, bet ir su tėveliais ar mokytoju.
Pagalvokite, kokius žaidimus žaidžiate telefonu ar kompiuteriu. Įvertinkite, kuo jie jums yra naudingi, ko moko, kokias emocijas sukelia, ar tinka jūsų amžiui, ar tėveliai žino apie juos.
Spustelėk paveikslėlius ir sužinok, kokie iššūkiai slypi virtualioje aplinkoje.
Norint naudotis virtualia erdve, joje esančiomis programomis ir aplinkomis, reikia specialios įrangos (kompiuterio, išmaniojo įrenginio ir jų priedų). O technologijoms labai greitai keičiantis, kuriant vis sudėtingesnius žaidimus, gali prireikti naujų įrenginių.
Ilgalaikis naudojimasis ekranais gali sukelti sveikatos sutrikimų.
Ilgesnį laiką žiūrint į ekranus pavargsta akys. Akių nuovargis pradedamas jausti, kai prie televizoriaus, kompiuterio ar telefono ekrano praleidžiama daugiau nei 2 valandas. Jei akys taip nuolat varginamos, gali sutrikti regėjimas.
Jei į ekraną ilgai žiūrima prieš miegą, gali sutrikti miegas: sunkiai užmiegama, miegas tampa neramus, dieną po to jaučiamas nuovargis, sunkiau valdyti emocijas.
Ilgai dirbant ir žaidžiant išmaniuoju telefonu ar kompiuteriu, dažniausiai sėdima. Dėl to gali sutrikti širdies darbas, nusilpti raumenys ir kaulai.
Kai kurie žmonės gali per daug įsitraukti į virtualų pasaulį ir nebesidomėti realiu gyvenimu. Vertėtų rimtai susirūpinti, jeigu:
negaudamas telefono ar planšetės vaikas ima nuobodžiauti, neranda kuo užsiimti, nenori valgyti;
jei vaikas nepaleidžia iš rankų telefono ar planšetės, net valgo ar miega su ja, o kartais slapta naudojasi ir klasėje;
jei žaidimai įtraukia taip, kad dėl jų pamirštamos kitos veiklos;
jei be tikslo vaikas ieško naujos informacijos, nuotraukų, vaizdo įrašų, programų, tiesiog naršo internete.
Atsisakyti šių įpročių yra sunkiausias iššūkis. Tai vadinama priklausomybe nuo virtualios erdvės.