Mokymosi uždaviniai
- Paaiškinti, kas yra etnografinis regionas.
- Atpažinti etnografinius regionus pagal kultūrinius bruožus.
- Apibūdinti 2–3 objektus, reiškinius ar asmenis, kurie susiję su tam tikru regionu.
Kokias kompetencijas ugdysimės?
- Pažinimo: išsiaiškinsime, kokie yra Lietuvos regionai, kokios yra jų ypatybės, nagrinėsime, kas būdinga kiekvienam regionui: apranga, būstas, tarmė, maistas. Pritaikysime žinias skirtinguose kontekstuose, jas susiesime su artimiausioje aplinkoje vykstančiais reiškiniais ir procesais. Įsivertinsime savo mokymąsi, pasiektus rezultatus.
- Pilietiškumo: pažindami ir nagrinėdami skirtingose Lietuvos vietovėse gyvenusių žymių žmonių gyvenimo faktus pažinsime praeitį, suprasime, kodėl svarbu ir reikalinga saugoti ir prireikus ginti savo šalį. Išsiaiškinsime, kokia veikla žymūs žmonės garsina savo kraštą, kaip jį puoselėja ir išreiškia santykį savo veikloje. Pažindami praeitį, mokysimės atpažinti pilietiškumo, demokratijos raišką to meto žmonių, bendruomenių gyvenime. Nagrinėsime gamtinės aplinkos ir žmogaus gyvenimo sąlygų regioninius skirtumus.
- Kūrybiškumo: nagrinėsime informaciją apie etnografinių sričių kultūrinius bruožus. Susiesime tarpusavyje įvairias žinias apie skirtingas Lietuvos vietoves. Pagal pateiktus pavyzdžius kursime savitą tautinę juostą.
- Kultūrinę: pažinsime ir nagrinėsime reikšmingus kultūros objektus, reiškinius, elementariai paaiškinsime jų reikšmę visuomenei ir valstybei. Susipažinsime su skirtingų Lietuvos etnografinių sričių istoriniais, kultūriniais objektais, reiškiniais, žymiais žmonėmis.
Galimos mokymosi veiklos: kaip įgyvendinsime mokymosi uždavinius?
Siekdami išsikeltų mokymosi uždavinių atliksime šias veiklas: nagrinėsime pateiktą informaciją apie skirtingas Lietuvos etnografines sritis. Pasitelkę kūrybiškumą kursime savitą kūrybinį darbą pagal pateiktus pavyzdžius. Aiškindamiesi etnografinių sričių ypatumus, kultūrinius bruožus geriau pažinsime savo kraštą ir jo istoriją.
Vertinimo ir įsivertinimo kriterijai
Šios veiklos metu:
- Apibūdinu, kas yra etnografinis regionas.
- Atpažįstu 5 etnografinius regionus pagal kultūrinius bruožus.
- Apibūdinu 2–3 objektus, reiškinius ar asmenis, kurie susiję su tam tikru regionu.