Mokymosi uždaviniai
- Atpažinti skirtingiems istoriniams laikotarpiams būdingą žmonių veiklą.
- Apibūdinti, kaip ir ko mokėsi bendraamžiai tam tikrose mokyklose skirtingais istorijos laikotarpiais.
- Išsiaiškinti, iš kokių vadovėlių mokėsi žmonės beveik prieš 300, 80 ir 30 metų, kuo šios knygos buvo kitokios.
- Aptarti, kokių profesijų galima tikėtis ateityje.
Kokias kompetencijas ugdysimės?
- Komunikavimo: naudosime tinkamas sąvokas apibūdindami Viduramžių laikų profesijas, nusakydami, kaip vaikai mokėsi prieš daugiau nei 100 metų bei kaip mokysis ateityje.
- Kultūrinę: apibūdinsime, kodėl svarbu Lietuvoje gyvenantiems vaikams mokytis lietuvių kalbos iš lietuviškų vadovėlių. Gebėsime paaiškinti, kaip keitėsi vadovėliai per 100 metų.
- Kultūrinę: paaiškinsime, kodėl svarbus Lietuvai yra Jonas Basanavičius.
- Pažinimo: atpažinsime skirtingų istorinių laikotarpių objektus, mokymosi patirtis priskirsime laikotarpiui pagal požymius.
- Pažinimo: išrikiuosime vadovėlius iš eilės nuo seniausio iki naujausio.
Galimos mokymosi veiklos: kaip įgyvendinsime mokymosi uždavinius?
Siekdami įgyvendinti uždavinius, analizuosime pateiktą medžiagą, demonstracinius objektus ir atliksime užduotis, mokysimės nusakyti, kaip keitėsi žmonių veikla nuo gyvenimo gentyse iki šių dienų. Aiškinsimės, kaip ir ko mokėsi bendraamžiai tam tikrose mokyklose skirtingais istorijos laikotarpiais; aptarsime, iš kokių vadovėlių mokėsi žmonės beveik prieš 300, 80 ir 30 metų, kuo šios knygos buvo kitokios; analizuosime ateities mokymosi perspektyvas. Tyrinėdami vaizdinę medžiagą bei tekstus įvardinsime, kokių profesijų žmones kunigaikštis Gediminas kvietė į Lietuvą; nusakysime, kaip gyveno prieš beveik 200 metų lietuviai, kuo ypatingas „Saulutės“ elementorius, iš kokių vadovėlių mokėsi vaikai po 1990 metų.
Vertinimo ir įsivertinimo kriterijai
Šios veiklos metu:
- Atpažįstu skirtingiems istoriniams laikotarpiams būdingą žmonių veiklą.
- Apibūdinu, kaip ir ko mokėsi bendraamžiai tam tikrose mokyklose skirtingais istorijos laikotarpiais.
- Išsiaiškinu, iš kokių vadovėlių mokėsi žmonės prieš beveik 300, 80 ir 30 metų, kuo šios knygos buvo kitokios.
- Aptariu, kokių profesijų galima tikėtis ateityje.